İletişim Sosyolojisi, Sosyal Medya, Fotoğrafçılık, Kültürlerarası İletişim, Spor Yayıncılığı, Medya ve Siyaset, İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, Sanat Yönetmenliği ve Uygulamalı TV Sunuculuğu.
-3. sınıfta zorunlu staj uygulaması mevcut. Staj süresi 45 iş günüdür. 6. Yarıyıl sonunda (yaz dönemi) yapılır.
-Medya ve İletişim Bölümü öğrencileri; gazeteler, yayınevleri, dergiler, haber ajansları, radyo ve televizyon kuruluşlarının haber merkezleri, kamu kuruluşları ve özel kuruluşların basım ve reklam birimlerinde, reklam şirketlerinde staj yapabilirler (Staj yönergesi 7. Madde).
-Öğrenciler stajlarını eğitim gördükleri üniversitenin bulunduğu il dışında kurum staj yönergesine uygun olmak koşuluyla yapabilirler.
İhtiyaç duyulduğu taktirde Rektörlüğümüzün onayı ile belirli bir ücret karşılığında öğrencilerimize bölümümüz dahilinde asistan öğrenci statüsünde kısmı zamanlı çalışma imkanı sunulmaktadır.
Bölümümüzün eğitim dili Türkçedir. Bölüm öğrencileri isteğe bağlı olarak İngilizce hazırlık sınıfında eğitim görebilirler. İsteğe bağlı hazırlık okumaları halinde fakülte ücreti üzerinden %50 indirim uygulanır. Diğer indirimler uygulanmaz.
Eğitim dili Türkçe olan programlara kayıtlı olup, isteğe bağlı olarak hazırlık programına katılıp başarısız olan öğrenciler aşağıda belirtilen alternatiflerden birini kullanabilir:
– Hazırlık programını tekrar etme,
– Kayıtlı oldukları bölümlere/programlara devam etme,
– Mezun oluncaya kadar yeterlik sınavlarına girme,
– Mezun oluncaya kadar hazırlık programı tercihinden vazgeçme.
İletişim Fakültesi ve uygulama birimleri Sütlüce yerleşkemiz içerisinde yer almaktadır.
Program içeriği: İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler medya sektörünün bir dönüşüm içerisine girmesine neden olmuştur. Geleneksel iletişim araçlarının yanı sıra yeni iletişim araçlarının medya sektörü içerisindeki hâkimiyetinin artarak devam etmesi, medya sektörün nitelikli elemana olan ihtiyacını arttırmaktadır. Bu bağlamda Medya ve İletişim Bölümü, hem geleneksel medyanın gereksinimlerini hem de yeni iletişim teknolojilerinin medya sektöründe yarattığı ihtiyaçları karşılamak amacıyla medya sektöründe görev alabilecek donanımlı bireyleri sektöre kazandırmayı hedeflemektedir. Öğretim dili Türkçe olan programımızda teorik ve uygulamalı çalışmaların birlikteliği esas alınmaktadır.
Bölüm bünyesinde uygulama alanları mevcuttur. Medya Atölyesi, Televizyon stüdyosu, Mac Laboratuvarı, Fotoğraf stüdyosu alanları öğrenci ders ve uygulamaları için kullanılmaktadır.
Medya ve İletişim Bölümü Neden Tercih Edilmeli?
İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler medya sektörünün bir dönüşüm içerisine girmesine neden olmuştur. Geleneksel iletişim araçlarının yanı sıra yeni iletişim araçlarının medya sektörü içerisindeki hâkimiyetinin artarak devam etmesi, medya sektörün nitelikli elemana olan ihtiyacını arttırmaktadır. Bu bağlamda Medya ve İletişim Bölümü, hem geleneksel medyanın gereksinimlerini hem de yeni iletişim teknolojilerinin medya sektöründe yarattığı ihtiyaçları karşılamak amacıyla medya sektöründe görev alabilecek donanımlı bireyleri sektöre kazandırmayı hedeflemektedir.
Prof. Dr. Abdulhamit AVŞAR
Bölüm Başkanı V.
aavsar@ticaret.edu.tr
Medya ve İletişim
Bölüm Tanıtım Programı
Prof. Dr. Oya Şakı Aydın |
Medya ve İletişim Bölümü Anlatılıyor
Prof. Dr. Oya Şakı Aydın |
Medya ve İletişim Bölümünün Geleceğini Anlatıyor
Medya ve İletişim Bölümünü
Neden Tercih Etti?